сряда, 23 март 2011 г.
(Julia Roberts) Джулия Робъртс
”Аз съм просто обикновен човек с невероятна професия” Рожденото име на актрисата е Julia Fiona Roberts, но приятелите я наричат Jules.
Родена в края на 60-те, Julia Roberts (Джулия Робъртс) е отгледана в про-театрална среда. Родителите й редовно организират артистични и писателски сбирки, с участието на двете им деца (Julia и брат й Eric), които показват интерес към актьорството още в ранна възраст.
Пръв във филм се снима брат й – през 1978г., година след смъртта на баща им. Eric играе в психодрамата King of the Gypsies на режисьора Frank Pierson. Въпреки че той изгражда солидна актьорска кариера, човекът влязъл в холивудския елит е, разбира се, Julia Roberts.
След филмовия си дебют Blood Red, пуснат през 1989г., при все че е завършен три години по-рано, и участия в няколко сериала в края на 80-те, през 1989г. тя успява да пробие с драмата Satisfaction. Това участие води след себе си първата й значителна поддържаща роля – сервитьорка в пицария, във филма от 1989г. Mystic Pizza. В него участват и Annabeth Gish, Lili Taylor и 19-годишният тогава Matt Damon. Mystic Pizza не я прави звезда, но със сигурност й помага да се добере до ролята на Шелби, болна млада жена с воля за живот и щастие в драмата Steel Magnolias. В нея й партнират Sally Field и Shirley MacLaine. Резултатът е номинацията на Julia за награда от Академията.
Успехът в този филм играе важна роля за кариерата й, осигурява й роля в посредствения Flatliners (1990) с Kiefer Sutherland, но Pretty Woman с Richard Gere е истинският й пробив. Ролята на добросърдечна проститутка, влюбена в милионер, прави младата актриса всеизвестна и поставя основите на това, което по-късно ще се превърне в постоянно медийно присъствие. Междувременно Roberts разваля годежа си с Kiefer Sutherland три дни преди датата на сватбата и през 1993г. изненадва американската общественост, започвайки 2-годишен брак с кънтри певеца Lyle Lovett.
Въпреки вниманието на медиите, филмите, които прави нямат голям успех – нито Dying Young, нито Sleeping With the Enemy (и двата от 1991г.) стават толкова популярни, колкото да речем връзката й със Steven Spielberg по време на снимките на Hook (1991).
През 1993г. заглавията вече не са толкова срамни за актрисата. Те отбелязват възвръщането на статуса й на драматична актриса след участие в The Pelican Brief с Denzel Washington. Кариерата й отново бележи обрат в последвалите Prêt-à-Porter, I Love Trouble и Mary Reilly (1996). Пропадането е обърнато наново през 1996г. с Conspiracy Theory с Mel Gibson и комедиите Notting Hill с Hugh Grant, Runaway Bride, My Best Friend's Wedding с Rupert Everett и все още неизвестната тогава Cameron Diaz.
Най-големият успех на Julia Roberts е през 2000г., когато изиграва наградената с ”Оскар” главна роля във филма на Steven Soderbergh Erin Brockovich. Филмът е по действителен случай и разказва за самотна майка, която въпреки всички препятствия успява да спечели съдебната битка срещу корпорация, замърсяваща околната среда. Официално най-добре платената актриса в Холивуд, тя продължава с America's Sweethearts от 2001г. с Billy Crystal, Catherine Zeta-Jones и John Cusack и The Mexican с Brad Pitt. При снимките на последния Roberts среща оператора Danny Moder, за когото се омъжва през 2001г., почти веднага след приключването на 4-годишна връзка с актьора Benjamin Bratt.
Тази година е знаменателна за Roberts. Освен всички тези филми, тя снима и Ocean's Eleven, където дели екран с Brad Pitt, Matt Damon и George Clooney. Julia Roberts работи отново със Steven Soderbergh във Full Frontal (2002), но той дори не се доближава до Erin Brockovich. Confessions of a Dangerous Mind (2002), който я представя като фаталната жена, има по-голям успех, следван от Mona Lisa Smile (2003), където играе с изгряващите звезди Julia Stiles, Kirsten Dunst и Maggie Gyllenhaal. През 2004г. снима продължението на Ocean's Eleven – Ocean's Twelve. Дублира анимационен филм – The Ant Bully (2006), както и обичания от всички паяк в Charlotte's Web.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментара:
Публикуване на коментар